luni, ianuarie 14, 2008

titlu sugestiv

Dragilor dragi,am o pofta nebuna de a impartasi cu voi o chestiune care m-a facut sa ma cutremur de extaz in pauza dinainte de ora de romana,cand din cauza( si numai din cauza) plictiselii rasfoiam apatic manualul de romana.la un moment dat..mi se zbate ochiul stang in semn de aversiment:vazusem maaare.."Poema chiuvetei",la care zic "Cartarescule,tu esti?" si ma chiorasc semnificativ in buchia nevinovatei carti.ca sa va fac partasi la bucuria mea de maniac,va voi recita aceasta poema.noh..purced :

intr-o zi chiuveta cazu in dragoste
iubi o mica stea galbena din coltul geamului de la bucatarie
se confesa musamalei si borcanului cu mustar
se planse tacamurilor ude.
in alta zi chiuveta isi marturisi dragostea:
-stea mica,nu scanteia peste fabrica de paine si moara dambovita
da-te jos,caci ele au la subsol centrale electrice si sunt pline de becuri
te risipesti punandu-ti auriul pe acoperisuri
si paratraznete.
stea mica,nichelul meu te doreste,sifonul meu a bolborosit
tot felul de cantece pentru tine,cum se pricepe si el
vasele cu resturi de conserva de peste
te-au si indragit.
vino,si ai sa scanteiezi toata noaptea deasupra regatului de linoleum
craiasa a gandacilor de bucatarie.

dar,vai!steaua nu a raspuns acestei chemari
caci ea iubea o strecuratoare de supa
din casa unui contabil din pomerania
si noapte de noapte se chinuia sorbind-o din ochi.
asa ca intr-un tarziu chiuveta incepu sa-si puna intrebari cu privire la sensul
existentei si la obiectivitatea ei
si intr-un foarte tarziu ii facu o propunere musamalei.
...candva in jocul dragostei m-am implicat si eu
eu,gara din perdea,care v-am spus aceasta poveste.
am iubit o superba dacie crem pe care nu am vazut-o decat o data...
dar,ce sa mai vorbim,acum am copii prescolari
si tot ce a fost mi se pare un vis.

deci cum sa nu lesini de placere?si eu,cu greu m-am abtinut. :) am si une nouvelle obsession musicale..si anume colbie caillat-bubbly

8 comentarii:

Anonim spunea...

pai tot sa rasfoiesti cartile de scoala acum... nu ca pe vremea mea:P si, pls, pune cumva, tre' sa se poata, sa se deschida "recomandarile" muzicale in alta fereastra:D

cav3ndish spunea...

will do :) ma voi angaja in misiunea de cautare a solutiei la a ta cerinta :)

miclowan spunea...

un poet fara chiuveta e ca un...ce?

cav3ndish spunea...

ca..un aviator fara parasuta..ca o pasare pe pisc fara pix in plisc ..ca o Romanie fara Base...sper ca ai inteles cat de indispensabila ii e chiuveta poetului..(no more stupid questions,please) :))

alex spunea...

one more stupid question: cine scrie aberatiile astea?
si inca una: cine e desteptul care le baga in manualele de romana?

cav3ndish spunea...

1.aberatiile unuia gen cartarescu presupun ca se adreseaza unui cititor cu inclinatii spre absurd umoristic,infipt in real...sau ceva de genul :) nu mi-s aici sa-i apar onoarea..doar mi-a placut poema(sper ca am nimerit aberatiile si nu te refereai la ce debitez eu cu nesimtire)
2.autor de manual poate fi oricine daca se chinuie un pic..si poate pune ce vrea muschiu' lui in manualul pe coperta caruia isi va regasi cu vadita mandrie numele...

alex spunea...

adica oricine poate scoate manuale? asta nu e bine. asta nu e bine deloc. ma voi gandi mai mult la treaba asta si voi reveni, one way or another

cav3ndish spunea...

pai bine..am zis oricine..dar numai daca isi da silinta..adica sa treaca de vreun masterat..doctorat in limba romana...sa mai fie si ceva academician sau cel putin un nume sonor in ale tipariturilor de gen..parerea mea.voi reflecta si eu la treaba asta.referitor la introducerea in manuale a acestor "aberatii",nu cred ca e ceva chiar atat de odios..daca arghezi a intrat cu estetica uratului..poate si cartarescu sa figureze cu a sa chiuveta...din nou,parerea mea. :)