marți, martie 11, 2008

egalite?..mais pour quoi?

Ma aflu intr-o foarte dilema.adica,nu prea pricep eu cum sta treaba cu egalitatea,cine o vrea si cine n-o da.
logic si normal mi se pare ca cei mai batuti de soarta(din orice punct de vedere) sa vrea sa fie egalii celor mai fericiti de noroc.nu-mi inchipui vreun patrician vrand sa fie in locul plebeului.
deci,dorinta de egalitate works only one way.
ce am mai observat eu este ca dupa ce intr-un final,dupa mari sfortari ai ajuns sa-i fii egal celui pe care il ridicasesi pe un piedestal si zisesi "eu ca ala vreau sa fiu",se pare ca aspiri la un picut mai mult.presupun ca intervine ori lacomia,ori dorinta de a fi un exemplu mai bun de urmat decat cel pe care il avusesi tu. bun.cele de mai sus presupun ca se aplica pe plan material,spiritual,comportamental...next.

feminismul din cate stiu eu milita(militeaza) pentru egalitatea in drepturi intre mujeres si hombres.mie imi este foarte evident ca nu sunt egale cele doo categorii mai sus mentionate,dar sunt foarte de acord cu aceasta miscare fiindca le-a oferit femeilor posibilitatea de a merge la scoala(pe langa alte chestii formidabile),which is a very big deal.ok,acum daca tot femeia poate sa fie preot(si nu doar preoteasa),ce-ar fi sa mearga si la razboi?
ook,here i have a problem.poate am eu o gandire mai invechita si aiurea,dar zau ca nu vaz cu ochi buni o femeie comandant de armata.adica da,recunosc sunt persoane capabile de asa ceva,dar de ce sa nu-i lasi pe barbati sa faca asta?daca tot se pricep.zic... probabil infrirmierii din armata sunt mai draguti decat cei din spitale..dunno. parerea mea este ca daca s-ar fi vrut de la bun inceput egalitate totala si indiscutabila,am fi fost toti androgini.
moving on,mai am o problema.tot legata de egalitate si uniformizare.desigur,este vorba deee...(si trebuie sa-i multumesc profei de engleza pentru repulsia pe care o am fata de acest cuvant,asa-i Lav? ) GLOBALIZARE. din cate stiu,globalizarea este un mandru proces prin care se vrea implementarea unei economii,culturi,politici cu caracter universal.(correct me if i'm wrong sau daca aveti completari/aviz "boemului rational" miclowan)
noh,eu pur si simplu nu pot trai cu ideea.e ca si chestia cu uniformele dar aplicata la scara mondiala.that really gives me the creeps.
mie imi place la extrem lumea in care traiesc.daca ar fi totul roz si pufos m-as plictisi incredibil.but that's just me.la fel m-as plictisi daca nu as avea diversitate.e ca si cum ai avea posibilitatea de a alege..dar ai o singura optiune.mandru,nu?
trebuie de asemenea sa tii cont ca ce ii face fericiti pe altii,e posibil pe tine sa te dezamageasca sau sa iti creeze disconfort,deci daca tot alergi spre egalitate,macar gaseste-o pe aia care-ti convine.dupa cum bine zice proful meu de mate,daca n-ar fi prosti pe lumea asta,cine ar mai trage ciubotele? i couldn't agree more.adica daca toti am fi la fel de destepti,bogati,spirituali, frumosi,inventivi.. cum ne-am diferentia?ce ne-ar mai face speciali?

eh,mai bine ma intorc la subiectele de mate.da,am BAC-ul anul asta.nu,nu prea imi pasa dar parca am prins drag de vectori si logaritmi..asa,deodata.(...NOT)

2 comentarii:

Lavinush spunea...

faptul ca tu existi si ai scris post-ul asta este un efect al globalizarii. tu urasti avocatii [ desi ii iubesti sau pur si simplu nu ai nimic cu ei ] ti se pare ca cerul e bleu si nu albastru cu picatele pt ca asa vrea globalizarea. intr-adevar este o problema de necombatut. adica... nu stiu daca putem lupta impotriva acestui lucru... este dat sa fie. Si sincer, cred ca noi savuram din plin din urma globalizarii si o sa continuam sa savuram ce ne vor inimile, dar constransi fiind de societatea in care traim, pentru ca , draga mea Lulu , care ai chiulit de la filosofie , " gandirea omului este constransa de societatea in care traieste, iar daca nu sunt legi si regulamente, atunci omul nu este liber." as putea reforumula fraza asta in 4 pagini asa cum face Morula , dar prefer sa nu o fac pt ca stiu ca you got the idea.
no, pup. tzuca [ mi-e lene sa dau scroll sa ma uit ce am scris mai sus, daca am gresit ceva sau nu :P ]

Anonim spunea...

lumi ideale si lumi reale, egalitate versus inegalitate, armonie versus haos, ... bine / rau ... frumuos / urat ..... s.a.m.d. - dualitatea materiei ... unde si particule ... rai si iad ... opozitia dintre noi si lume ... individualizare.. alegerile pe care le facem si rezultanta lor... perfectionare mirare .... noi intrebari... ( nush daca are legatura cu cele scise mai sus ) ... cuvinte ... semne... linisti ... agitatie interioara... intr-un cuvant .. procesarea selectiva a informatiilor in functie de parametrii selectati ... astia suntem noi, fiintele ganditoare.. si ma intreb acum, oare si delfinii isi pun aceleasi intrebari ? .. hm... cate moduri de diferentiere exista intre ei ?.. felul nostru natural de a fi este "trairea" eternei uimiri infatza existentei sau ... in cazul de jos, robotizarea totala e tuturor actiunilor, undeva fuoarte aproape de regnul vegetal.. si la urma urmei e vorba de o specie ce inca isi traieste copilaria, ma refer la stadiul nostru actual ca si civilizatie dominanta planetara... huh, o milisecunda secunda cosmica.. si totul o sa fie dat uitarii.. mai putin trairile .. cu ele ramanem in pragul trecerii.. in fine.. cine sunt eu ? ... hai sa zic ca eu sunt ideea de eu :) .. sunt curios daca o sa apara pe plog cele de mai sus.. e prima data cand sriu asha ceva.. hmm, si o dau si anonima... :P ... si ca sa nu mai fie nici o indoiala asupra faptului cine as fi, sunt un vizitator din spatiu ... cosmic. :D p.s. daca am fi fost androgini probabil ca am fi fost mai putzin complicatzi, si deci mai putini interesanti pt "natura" ...banuiesc ca daca s-ar fi vrut perfectiunea, dzeu ar fi creato :P
desii... asta nu as vrea sa fie unargument contra existentei unei anumite forme reale de divinitate.. hmm, sa revin.. de cand au aparut proceoarele astea dual and quadro core, incep sa ma gandesc la noi, la specie .. ca la un mare procesor cu 7.000.000.000 de coruri.. nuclee... ce sta in idle... sper ca rezultanta sa nu fie suma celor idiotzi... de aceeA poate am si scris sici.. pe langa faptul ca imi era dor de o conversatziune cu tine. apropo, azi team visacit. sper sa nu fie ultima data.